Tekst

Photos from my Adventures in Norway and the rest of the World..

9. mars 2012

Jordugle på Jæren..

I går den 8/3-2012, beveget jeg meg fra Lyngdal og rundt opp til jærens kyster, der jeg stoppet noen plasser og tok noen bilder, gleden var stor da jeg kom frem til en av mine favoritt plasser, gikk ut av bilen og det tok ikke mange minuttene før jeg oppdaget 3 stk Jordugler.. Satte meg ned og fyrte løs ettersom uglene kom innenfor skuddhold for kameraet... Satt vell i ca 3 timer på ettermiddagen og jobbet med uglene... Se bildene under her, mange bilder ble tatt og bare noen få bilder som er klargjort....

Jordugle - På Jæren ;

Må si at Jæren er "et paradis på jord for meg..", nye og spennende motiver på vårparten hvert år, bare fantastisk..


15 kommentarer:

  1. Beautiful Asio flammeus ... congratulations to the meeting.

    SvarSlett
  2. Herlig serie fra Jæren!
    Du er flink til å formiddle stemningen du opplever på dine turer. Nydelig lys og teknisk flott å se på. nr. 4 og siste ble nok mine favoritter. Ser gjerne fler av denne :)
    Svein.

    SvarSlett
  3. Flott bildeserie av jordugla. Det blir gromtid på Jæren i tiden fremover. Likte 1, 4 og det siste best her.

    SvarSlett
  4. Kjempeflotte bilder av jordugla Ole Arne. Blikket til jordugla er jo bare helt magisk. Håper jeg treffer på en like fotogen ugle en gang jeg også :-)
    Mvh Kim Abel

    SvarSlett
  5. Hej!
    Vilken helt enastående serie på desssa vackra ugglor.
    Må väl!
    /Ingemar

    SvarSlett
  6. Fine artsbilder dette, særlig de 2 første. Personlig ville jeg ikke lagt ut så mange like bilder, men jeg vet det er vanskelig å la være :o)

    mvh Espen Bergersen

    SvarSlett
  7. Nydelig spraglete fugl! Må være herlig når flere timer med tålmodig venting blir belønnet med slike bilder.

    SvarSlett
  8. Flotte bilder av jordugla fra Jæren! Vanskelig å si hvem jeg liker best men holder vel en knapp på nr 4. :-)

    SvarSlett
  9. Her har du fått deg en fin serie av jordugla, som vanlig i topp kvalitet.

    Ottar

    SvarSlett
  10. Usedvanlig flott brun bakgrunn i de første bildene her! Det gjør seg alltid og de to første er blant det beste jeg har sett av portrett av denne arten :-) Bra resten også.
    Rune

    SvarSlett
  11. Kjempeflott serie av jordugla Ole Arne. Har selv sett og fotografert denne på Jæren, men ikke vært i nærheten av å få så gode bilder. Liker det to første, og det siste bildet best.

    Knut Børge

    SvarSlett
  12. Knallbra dette Ole arne.
    Jeg prøver å få tak i deg på tlf. Ring meg!! Ole Martin Dahle

    SvarSlett
  13. Takker så mye for kommentarene fra dere alle..
    Det var virkelig artig og komme over denne ugla..

    Ole Arne

    SvarSlett
  14. Hei Ole Arne.

    For en knallserie du har fått av ugla, vanskelig å velge da alle er så gode.

    Frode.

    SvarSlett
  15. Hei Frode og takk for kommentaren..

    Ole Arne

    SvarSlett