Tekst

Photos from my Adventures in Norway and the rest of the World..

15. juli 2011

ISFUGL (Kingfisher)

ISFUGL (Kingfisher);
Er fortsatt på ferie i Danmark, og noe av min største drøm nå i et par år har hvert og spore opp Isfugl, og få tatt bilder av den..
Har brukt mange timer for bare og finne den, og for noen dager siden så jeg to isfugler på litt avstand..
Merket meg etter hvert hvor den satte seg og reiste så hjem på hytten igjen..
Neste dag var jeg på plass tidlig om morgenen (0530) med kamoduk, valgte meg så ut den plassen som var mest åpen og hvor lyset var bra..
Denne dagen skulle bli en tolmodighetsprøve delux..
Satt dørgenes stille i 6 timer før Isfuglen plutselig satt der i noen få minutter, og jeg fikk noen bilder..
Eneste som var synd her var at sola sto på det sterkeste og at det var veldig hardt lys, noe man kan se på bildene under her..
Uansett så var jeg kjempefornøyd og glad, alle timene med leiting og venting var over for denne gang, og jeg kunne fornøyd strekke på den stive nakken og løsne opp på den vonde rompa hehe..
Nå hvet jeg hvor den holder til og kan senere prøve meg igjen på andre plasser...




Makrobilder;
Legger ved også noen makrobilder under her..


26 kommentarer:

  1. Det må jeg si, for en flott fugl. Den er jo bare helt nydelig. Tålmodigheten betalte seg her synes jeg. Perfekte bilder i mine øyne. Makrobildene var også flotte. Kos deg på ferien.

    SvarSlett
  2. Så isfuglen er Kingfisher. Den har jeg jo tatt bilde av i Nepal, visst nok Indias nasjonalfugl om jeg ikke tar helt feil. Jeg må nok få lagt ut bilder av den jeg også, selv om de ikke er på langt nær så flotte som dine. For dette var fryd for øynene, utrolig vakre bilder av fuglen, og det samme med makrobildene.

    God sommer!!!

    Hilsen Anne :)

    SvarSlett
  3. Hei Ole Arne,

    Isfugl er en drømmeart for de fleste å få festet på brikka med sine eksotiske farger og utseende.
    Flotte portretter av kongefiskern fortjente du etter 6 timers tålmodighetsprøve!!!! Godt jobba! Neste gang tar du den i stupet eller med nyfanget fisk i nebbet....hadde vøri moro for deg og for oss som følger deg :-)
    Gode macrobilder attpå.

    Mvh Rune Olsen

    SvarSlett
  4. Bevare meg vel, har du fått isfuglen også på brikka, disse har du foreviget på en utmerket måte,gratulerer.
    Ha en fortsatt fin sommer!

    Ottar

    SvarSlett
  5. Hmm denne har jeg ikke hørt om en gang. Utrolig hva du får til med kamera og objektiv (og noen timer i kamo:))

    Synes ikke det harde lyset forringer kvaliteten på disse bildene nevneverdig. Du har taklet dette på en flott måte både komposisjon og eksponering sitter bra her. Macrobildene er også på høyde med de beste. Det er inspirerende å følge bloggen din Ole Arne.

    Svein

    SvarSlett
  6. Hej Ole Arne!
    Grattis till helt underbara bilder på "kungsfiskaren" som vi säger i Sverige. Härligt när tålamod lönar sig. Jag tycker bilderna är helt perfekta.
    Må väl
    /Ingemar

    SvarSlett
  7. Tolmodighet lønner seg ser jeg og bildene du viser oss her ble en fryd å studere.

    Ha en fortsatt fin sommer Ole Arne

    SvarSlett
  8. utrolig flott serie Ole Arne! fortsatt god sommer :-)

    SvarSlett
  9. Hei igjen. Jeg er ny i fuglefotograferingsverdenen, og forstå at dette må være helt fantastisk. Derfor jeg skriver igjen, for jeg har nettopp beveget meg inn på fuglefotografering, så jeg har ikke så mye peiling. Jeg vil med dette gratulerere deg så mye, bildene er så nydelige, knallbra tålmodighet og supre resulatater. :-))) Gleder meg til hvis jeg er så heldig å få fotografert den flotte fuglen her i hjemme :)

    God Sommer!!!

    SvarSlett
  10. Grattis till perfekta bilder Ole Arne. Kul när tålmodet betalar sig !
    Ha en fortsatt fin sommar !

    SvarSlett
  11. For noen fantastiske bilder! Tålmodigheten lønte seg, det er sikkert!
    En nytelse å se bildene dine her!
    Fortsatt god sommer!

    SvarSlett
  12. Dette er ikke en lett fugl å få på kornet. Synd den ikke satt på en gren eller noe sånt. Fuglen var topp!

    Kåre

    SvarSlett
  13. Hei Ole Arne!
    Kan ikke se hardt lys du nevnte på innlegget :) Bildene er jo kjempe bra. Foto teknisk ikke noe å sette fingrene på. Ønsker alltid et annerledes miljø, men opplevelsen og tålmodighet ble belønnet.

    God riktig sommer .

    Duy

    SvarSlett
  14. Så fina bilder av en otroligt vacker fågel! och macrobilderna är verkligen fina de också :)

    SvarSlett
  15. Gratulerer med isfugl :) Flotte bilder. Også dine macrofotos er i høy klasse
    mvh
    Håvard

    SvarSlett
  16. Ja det lønner seg å være tålmodig, gratulerer så mye med å ha fanget nordens vakreste fugl på brikka! Meget godkjente makrobilder i tillegg, høy kvalitet!

    Knut Børge

    SvarSlett
  17. Hei Ole Arne
    Tolmodighet må en naturfotograf ha!!!!!Tros hardt lys synes jeg Isfugelbildene holder høy klasse og det samme gjelder makrobildene.
    Ha en forsatt fin sommer!!!!

    SvarSlett
  18. Fine bilder som vanlig. Macrobildene er en fryd for øyet !

    SvarSlett
  19. Knallfine bilder Ole Arne!
    Misunner deg ikke så rent lite bildene av isfuglen:)

    ketil

    SvarSlett
  20. Fantastiske bilder av en nydelig fugl. Har også en stor drøm om å se den. Du har bra tålmodighet!
    Makro-bildene var også kjempeflotte!
    vennlig hilsen Magne

    SvarSlett
  21. Flott serie av isfuglen.... og makrobildene. Kunne tenkt meg (sannsynligvis du også) et annet sitteunderlag på bildene av isfuglen. En bagatell naturligvis men det hadde ikke vært uheffent:)

    SvarSlett
  22. Dette var bilder med høy kvalitet.Veldig,veldig bra.

    SvarSlett
  23. beautiful photo,and beautiful blog, congratulations! From Romania Sebi

    SvarSlett
  24. Takker så mye for kommentarene fra dere alle..
    Helt klart et ønske om og få Isfuglen på kvist og da med fisk i nebbet, det blir nok et prosjekt jeg må prøve på til neste sommer..

    Sebi; Thanks a lot..

    SvarSlett
  25. What you're saying is completely true. I know that everybody must say the same thing, but I just think that you put it in a way that everyone can understand. I'm sure you'll reach so many people with what you've got to say.

    SvarSlett